12.6.14

Random thought of moi

I've read somewhere about prioritising certain things in you life. It hits me hard on my face. Terasa bersalah pulak bila dah baca sebab selalu sangat prioritise unimportant things than what I should and selalunya pada benda yang hakiki la (work related matter, gaji dibayar untuk kerja hakiki tapi buat benda yang tidak dibayar gaji). Let's say kalau buat benda yang bukan priority tu time weekends should be no problem la tapi pi buat time kerja. *tsk tsk tsk*

Bersalahkan aku? Berdosakah aku? Haihhhh!

Time kerja kadang-kadang selalu mengelat. Lepas lunch hour boleh pulak pi jalan-jalan, shopping bagai. Apala hang ni Tim! Tapi tula yang best and excites me, tambah-tambah kalau ada gang sekepala.hehehehe!! Tapi sometimes we need to do things yang boleh buat kita semangat sikit since work related matter ni selalunya sangat routine kan? And since i'm in teaching line and bukan 24jam ada class so tduring free time tu boleh la kan buat benda lain sat?NO?? Ewah, sempat pulak nak memenangkan diri. Tapi tak la selalu aku buat macam tu. Takdela aku lagi pentingkan/focus dengan benda yang bukan hakiki dari yang aku patut prioritise. So far I'm still on the right track.

BUTTTTT, having said that, still rasa bersalah. Okay hopefully after this I'm able to prioritise things which I should/must and put aside the unimportant things for a while. It's a kind of Jihad as well kan? hehehehe!!


Enough said, dah pi buat kerja nu Tim oiiiiii!!!

No comments: